piątek, 23 kwietnia 2010

The xx wizualnie: "Islands" i "Basic Space"

The xx to zespół z Anglii, uformowany w 2005 roku. ich debiutancki album, xx, ujrzał światło dzienne w sierpniu 2009 roku dzieki wytwórni Young Turks Records. Mimo iż są świeżynką na rynku, użyto już ich utworów w reklamie oraz kilku serialach telewizyjnych (ostatnio to dość częsty sposób promocji muzyki). Piosenka o tytule Islands została wykorzystana w jednym z odcinków Grey's Anatomy - jak dowiedziałem się dzięki Wikipedii (serialu nie trawię). Wizualnie zaistnieli w mojej świadomości dzięki klipowi do VXR, jednak to obraz do Islands skłonił mnie do prezentacji na łamach tego bloga i to dzięki niemu grupa dostała się w zasięg mojego wzrokowo-muzycznego radaru.
Pomysłowe, bardzo oszczędne w wyrazie, monochromatyczne wideo z zegarmistrzowską wręcz choreografią (która jest głównym narratorem opowieści), świetnie wpasowuje się w klimat dźwięków wydawanych przez zespół. Podpis pod teledyskiem w YouTube jest dość enigmatyczny acz trafny - The xx w video czyśćcu:


Reżyseria: Saam Farahmand
Produkcja: Ben Sullivan (Partizan)
Edycja: Tom Lindsay (TrimVFX)
Opieka artystyczna: Ed Butcher
Choreografia: Supple
Premiera 22IV2010

Pewnie na wielu portalach znajdziecie ten obraz, co akurat mnie nie dziwi, gdyż dźwięki są zacne. (o, kotek mnie ubiegł;)
Poniżej nieco starszy teledysk wykonany pod utwór Basic Space; ostre oświetlenie wydobywa z ciemności ostre kształty i kolory, a rozmazania i "dymy" tworzą nieco senny nastrój:


Reżyseria: Anthony Dickenson
Rok: 2009

No i polecam zapoznanie się z pozostałymi teledyskami grupy (na razie są jeszcze dwa)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz