niedziela, 16 stycznia 2011

Superman/Batman: Public Enemies (Sarofsky Corp)




Sarofsky Corp to studio założone przez Erina Sarofsky'ego specjalizujące się w grafice i tzw motion graphic. Najczęściej współtworzą oni reklamy, zapowiedzi programów tv i czołówki. W mojej świadomości zaistnieli dzięki tytułom do serialu Community, które zostały nominowane do nagrody konkursu filmowego festiwalu SXWS w kategorii Excellence In Title Design.
Poniżej zaś realizacja, która zrobiła na mnie o wiele większe wrażenie.
Otwierająca film Batman/Superman: Public Enemies czołówka zamiast postaci superbohaterów wykorzystuje jedynie kolory ich kostiumów/emblematów, tworząc oparciu o tą gamę, animowane napisy inspirowane pracami Saula Bass'a. Podane w propagandowym stylu loga, zarysy czytelnych symboli mocarstwa (czyli USA) oraz znaki przywołujące skojarzenia z nuklearną zagładą, zostały dodatkowo podkreślone patetycznym podkładem muzycznym. Wszystko to razem tworzy genialną całość, od której nie mogłem się oderwać przez spory okres czasu:



Film: Superman/Batman: Public Enemies
Reżyseria: Sam Liu
Projekt czołówki: Sarofsky Corp
Muzyka: Christopher Drake
Zleceniodawca: Warner Brothers Animation
Rok: 2009


A dodatkowo czołówka do innego filmu animowanego (również wykonana przez Sarofsky Corp.), tym razem już tylko o Batmanie. Mroczny klimat budowany tu jest głównie poprzez mgłę, deszcz i ciemne kontury ulic. Bardzo zresztą pasuje do postaci głównego bohatera, którego zapowiada jedynie żółty akcent kolorystyczny:


Film: Batman: Under the Red Hood
Reżyser: Brandon Vietti
Rok: 2010

1 komentarz:

  1. czołówka do Public Enemies jest super! zresztą sam pomysł był wyśmienity - bardzo się nakręciłem na motyw Luthor jako prezydent Stanów, Batman, jako antysystemowy szaleniec. Spodziewałem się chyba jednak jakiegoś thrillera politycznego w stylu lat 70, ale się zawiodłem. Może dlatego, że Watchemeni, że Mroczny Rycerz nadali rytm opowiadania komiksowych historii? A może mam jakiś uraz do postaci z DC Comics?
    I moja ulubiona czołówka filmowa - wyważenie pomiędzy treścią i formą http://vimeo.com/8162968

    OdpowiedzUsuń