niedziela, 18 kwietnia 2010

"A Little Bit Of Red" teledyskiem roku w Kanadzie (Juno Awards 2010)

No i przyznaję się do błędu, który popełniłem wcześniej, pisząc notkę o tegorocznych nominacjach do Juno Awards w kategorii "Video Of The Year". Krótko mówiąc: nie zamieściłem w niej wideoklipu do piosenki Sereny Ryder sądząc, że chodzi o TO wideo (gramy na gitarze, podskakujemy na śniegu itp). Dopiero czytając opisy klipu zorientowałem się, że coś tu nie gra. Otóż praca Marc'a Ricciardelli'ego okazała się być zupełnie innym obrazem, a dotarcie do niego w Internetowym Śmietniku stało się niemal niemożliwe ze względu na ograniczenia terytorialne (między innymi). Po niemal 3 godz. poszukiwań i zmianie wyszukiwarki mogę zaprezentować go tutaj.
Marc Ricciardelli nakręcił w ciągu swego żywota parę wideoklipów m. in. dla Alexisonfire. W teledysku "A Little Bit Of Red" wokalistka chodzi po pomieszczeniu grając, śpiewając i... rozchlapując rękami czerwoną i niebieską farbę, która "zastyga" w powietrzu. Wszystko zostało nakręcone podczas jednego ujęcia, reszta to pewnie wynik postprodukcji. Na marginesie dodam, że ta "zabawa" z farbą wizualnie przypomina mi technikę "malowania światłem" zastosowaną niegdyś przez Picassa (do czego potrzebne jest "mobilne" źródło światła, ciemne pomieszczenie i ustawiony na długi czas naświetlania aparat).


Serena Ryder A Little Bit Of Red (EMI)
Reżyseria: Marc Ricciardelli

Jeśli ktoś ciekaw co jeszcze podoba się Kanadyjczykom w muzyce, to odsyłam na oficjalną stronę, gdzie może przekonać się kto zwyciężył w pozostałych kategoriach tegorocznych Juno Awards.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz