niedziela, 19 września 2010

Przegląd #7


Arcade Fire We Used To Wait (reż. Chris Milk)
Temu panu chyba znudziło się już robienie tradycyjnych teledysków, gdyż od pewnego czasu zajmuje się wyłącznie nowatorskimi, interaktywnymi projektami, wnoszącymi nowe zastosowania i funkcje w dziedzinie wideoklipu. Najpierw światło dzienne ujrzał interesujący medialny projekt, w efekcie którego powstał obraz do piosenki Ain't No Grave Jonny'ego Cash'a. Przy współpracy z Aaron'em Koblin'em powstało coś na kształt "żyjącego teledysku", którego współtwórcą może zostać każdy chętny, wystarczy tylko przy pomocy udostępnionych na stronie narzędzi "narysować" własną wersję jednej klatki z bogatego archiwum scen z filmów i zdjęć muzyka oraz dodać do powstającej w ten sposób animacji. Więcej dowiedzieć się można na stronie TheJohnnyCashProject.
Zaś (uber)teledysk dla Arcade Fire przygotowany został wraz ze wspomnianym już Koblin'em i zespołem Google Chrome Lab. Interaktywny klip wykonany w technologii HTML5 ukrywa się na witrynie o nazwie The Wilderness Downtown i odwołuje się do sentymentalnej tęsknoty za miejscami z dzieciństwa, od których zaczyna się ta muzyczna podróż. Angażuje więc widza nie tylko fizycznie (wykonywanie gestów myszą itp.) ale również emocjonalnie, gdyż system korzysta z baz danych Google Maps i Street Views, dodatkowo indywidualizując każdą odtwarzaną wersję (co, patrząc na komentarze jest odbierane bardzo pozytywnie).
Z interaktywnym wideoklipem (już od momentu premiery uznawanym za przełomowy) zapoznać można się tutaj (sugerowaną przeglądarką jest wprawdzie Chrome ale pod Firefoxem również fikał, a i dla Polski brakuje map i skanów ulic, więc ja wpisywałem adresy z U.S.)
O technologi i rozwiązaniach użytych w projekcie dowiedzieć się można tutaj
A jak komuś się nie chce bawić w sentymenty lub łącze nie wyrabia, to pozostaje obejrzeć jak bawią się inni: przykładowa prezentacja w YouTube

Broken Social Scene - Forced To Love reż. Makapoon (Adam Makarenko i Alan Poon)
Wideo zostało wykonane przy pomocy skanerów 3D, które wykrywają każdy ruch siatki obiektu znajdującego się w pobliżu, a później rekonstruują (dzięki uzyskanym danym) obiekt w trójwymiarze. Poszczególne występy każdego członka zespołu były utrwalane tą metodą w celu uzyskania widocznego w klipie efektu. Technika ta nasuwa skojarzenia z prekursorskim wideoklipem Radiohead ilustrującym utwór House Of Cards wykonanym wyłącznie przy pomocy laserów i skanerów. W tym przypadku postrzępiona projekcja nierzeczywistego występu Broken Social Scene ma miejsce w przestrzeni muzealnej, co nasuwa ciekawe konotacje.
Na Youtube

Scissor Sisters - Any Which Way; reżyser: Ace Norton


Roots Manuva - It’s On; reżyser: Ben Newman

Baths - Lovely Bloodflow; reż. Alex Takacs i Joe Nankin
Genialny obraz, świetna muzyka

Royksopp - The Drug; reżyseria: That Go (Noel Paul i Stefan Moore)

Amon Tobin - Esther's; reż. Charles De Meyer (aka Chuck Eklectric)
(Youtube)

Aeroplane - Superstar
; realizacja: Casey Raymond i Ewan Jones Morris
(vimeo)

Oval - Ah!
Reżyseria: Darko Dragicevic
Choreografia: Walter Bickman

PVT - Light Up Bright Fires; reż. Alex Smith

Miniature Tigers - Bullfighter Jacket; Reżyser: Morgan Krantz

Little Comets - The Isles;
Reżyser: Aoife McArdle
Świetne zdjęcia, w takim przypadku mam trudności w rozróżnieniu ile tu inscenizacji a ile przypadku. DP: Paul Ross Newton
Vimeo link
YT link

Hervé - Together; Realizacja: StarWorks.TV
Vimeo link

Dibiase - Skullcrack; realizacja: Anthony Ciannamea

Mohini Geisweiller - Milk Teeth, reż. Danakil

Deftones - Sextape; realizacja: ZFCL Films (Zak Forrest i Chad Liebenguth) Fenomenalne kolory, oniryczna historia, czyli określenia, które pasują niemal do każdej realizacji w dorobku ZFCL .
(Vimeo link)

The Depreciation GuildMy Chariot; reżyseria: Maura Milan
Podoba mi się sposób w jaki została ukazana ta historia. Miejsce akcji - Tokyo.

Tricil - The Emancipation; reż. Franck Trebillac i Marc Broussely
Wprawdzie wideo już nie pierwszej świeżości (ponad 2 miesiące) ale postanowiłem uwzględnić

TrentemollerEven Though You’re With Another Girl; reżyser: Adam Hashemi
Surrealizm...

Toro y MoiLow Shoulder; reżyseria: Elisha Smith-Leverock i Chris Murdoch
Zaczyna się zwyczajnie: dziewczyna wchodzi do nocnego baru, zamawia posiłek a potem... robi się totalna psychdela. Inspirowane tanimi horrorami z lat 80 i 90.

bo spodobałomisie (muzycznie):
Adil Omar - Incredible; reżyser: Shehrezade Mian

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz