niedziela, 22 kwietnia 2012

Far Away From Fiji - What Was Lost (Jeppe Kolstrup)





Far Away From Fiji - What Was Lost
Reżyseria: Jeppe Kolstrup
Premiera: 19 IV 2012

Kolejny Duński zespół na blogu. Jego założycielom najwyraźniej jest tęskno do wysp Fidżi, na co wskazuje sama nazwa - Far Away From Fiji. Ponoć na początku miała to być punk rockowa kapela, jednak gdy okazało się, że nie potrafią grać szybko, postanowili zwolnić tempo i skupić się na melodii, co zresztą głosi notka zamieszczona na oficjalnym profilu soundcloud. Skład formacji to byli muzycy The Late Parade: Rasmus Zedlitz i Nicolai Qvindbjerg oraz znany uważnym bywalcom bloga filmowiec Jeppe Kolstrup.Po raz pierwszy zwrócili moją uwagę teledyskiem (?), w którym wykorzystano obrazki z północnokoreańskiej tv pokazującej wymuszoną, ekspresyjna rozpacz po Illu. Ponieważ intencje, każące twórcom dokonać tego mixu były (i nadal są) dla mnie niejasne (chyba, że to próba "wypłynięcia" na kontrowersji), potraktowałem to jako ciekawostkę i zapomniałem o nich na jakiś czas. Całkiem niedawno przypomnieli mi się o wiele ciekawszymi footage'ami, takimi jak ten poniżej do Measuring Time, który otworzył mi oczy na twórczość ponoć kultowego nawet poza granicami Danii reżysera Lasse Nielsena (czego - ubolewam - wcale nie potwierdza bardzo uboga wzmianka na rodzimym filmwebie):

Far Away From Fiji - Measuring Time
(Sceny z filmu Lasse Nielsen'a Du Er Ikke Alene (Nie jesteś sam) z 1978 roku

Poniższy klip poskładany został ze scen z filmu Gummi Tarzan (1981 rok) w reżyserii Sørena Kragh-Jakobsen'a:

Far Away From Fiji - We Are Here

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz