poniedziałek, 1 marca 2010

Fryderyki 2010, nominacje: wideoklip roku

Co prawda nagrody przyznawane przez Akademię Fonograficzną nie cieszą się moim uznaniem, podobnie jak Kazik omijałem je zawsze szerokim łukiem ignorancji (tak samo Grammy). Skoro jednak postanowiłem pisać blog o wideoklipach, uznałem, że należy wspomnieć o nominowanych do tej jednej kategorii:
Wideoklip Roku

Behemoth - Ov Fire And The Void; Reżyseria: Dariusz Szermanowicz, Paweł Krawczyk
(Tak na marginesie to mój typ, najlepiej chyba wykonany klip, w którym i zespół się dobrze prezentuje i historia jest w miarę ciekawa, choć przyznać muszę, że momentami bywa nużący. Miał też swoje 5 minut sławy, gdy usunięto go z serwisu Youtube z powodu "kontrowersyjnych treści")

Biff - Pies; Reż.: Grzegorz Nowiński; zdj.: Tomasz Nowak
A w tym przypadku bardzo czytelna inspiracja dziełami Gondry'ego, co jest jak najbardziej na plus dla tego klipu. Moim zdaniem - wyszło ciekawie; obejrzeć wideo można tutaj (ja nie umieszczam go poniżej, gdyż piosenka silnie mnie irytuje, poza tym jest OK;).

Agnieszka Chylińska - Nie mogę Cię zapomnieć; Reż.: Jacek Kościuszko
(No comments, znaczy: nie rozumiem tej nominacji)

Hey - Kto tam? Kto jest w środku?; Reż.: Michał Braum; zdj.: Krzysztof Łuczak
Wbrew pozorom nie jest to zapowiedź kolejnego odcinka Magdy M. Zaangażowanie Małaszyńskiego jako aktora odbiło się szerokim echem w plotkarskich serwisach (Tytuły w stylu: Nosowska kręci z Małaszyńskim, itp) i miało swój wpływ na promocję wideo oraz piosenki. Wideo ma też swój podtekst ukryty w białych kropkach i kreskach alfabetu Morse'a umieszczonych na policzkach niektórych osób. Nie zdziwię się jeśli to ten obraz wygra.

Lipali - Barykady; Reż.: Dariusz Szermanowicz
(no comments; j. w.)

Rozdanie nagród będzie miało miejsce 19 kwietnia. Co do wytypowanych teledysków- mogło być gorzej. Dziwi mnie tylko brak w tym zestawieniu reprezentanta nurtu hip-hop/rap.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz