Za najlepszy wideoklip uznano Zabawę w chowanego (ang. Game of Hide-and-Seek) w reżyserii Bartosza Ignaciuka. Nawiązujący wizualnie do poetyki kina ekspresjonistycznego, czarno-biały klip stworzony został do bardzo osobistego utworu Jackowskiej, poruszającego kontrowersyjną (w naszym katolickim kraju) tematykę:
Kora - Zabawa w chowanego
Reżyseria: Bartosz Ignaciuk
Zdjęcia: Marek Sanak
W kategorii najlepsze zdjęcia do teledysku wyróżniony został Greig Fraser za klip dla formacji How To Destroy Angels do utworu The Space Between (na marginesie przyznam, że był to jeden z moich faworytów):
How To Destroy Angels - The Space Between
Reżyseria: Rupert Sanders
[Youtube link]
Piętnaście nominowanych do tego konkursu prac (ich jakość) wzbudziło kontrowersje nie tylko wśród publiczności, ponoć nawet Jury było zaskoczone tym wyborem. Wśród nich znalazło się dużo komercyjnych oraz stosunkowo słabych realizacji w porównaniu do innych, tegorocznych teledysków. Z tego powodu nawet nie zamieszczałem tutaj tej listy, ponieważ każdy, kto choć trochę interesuje się współczesnym teledyskiem z łatwością mógłby ograniczyć ją do 5-6 tzw. pewniaków, mających realne szanse na zwycięstwo, i resztę, wybraną chyba tylko dla ozdoby.
W każdym razie PlusCamerimage nadal pozostaje jednym z niewielu rzetelnych i istotnych konkursów, w których nagradza się autorów za umiejętności techniczne oraz artyzm wykonania.
W każdym razie PlusCamerimage nadal pozostaje jednym z niewielu rzetelnych i istotnych konkursów, w których nagradza się autorów za umiejętności techniczne oraz artyzm wykonania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz